Adogatás
Az adogatást az ütő megpörgetésével kell eldönteni. Ezután az adogató addig adogat - felváltva az oldalakat - amíg pontot szerez.
Az adogatást a szervaboxból kell végrehajtani a főfal középső piros csíkja fölé úgy, hogy az ellenfél teljes nagy területébe essen a labda. A labda visszafelé jövet érheti az oldalfalat és ezt lehet röptézni, illetve pattanás után megütni.
A labda bárhol éri a piros vonalat az rossz ütésnek minősül, az adogató elveszti az adogató jogot, így az ellenfél következik az adogatással. CSAK EGY ADOGATÁS KÍSÉRLET VAN! Fontos, ha az adogatás a pálya középső területére ment, illetve az ellenfél az üvegről lejövő labdát a pálya középső területén ütné meg, az adogató nem akadályozhatja - tehát nem léphet be a "T" pontra - illetve a fogadó NEM ÜTHETI MEG!(veszélyes játék miatt!) Ebben az esetben az adogatást meg kell ismételni.
A szettek 9 pontig tartanak. Amennyiben 8:8 az állás a fogadó döntheti el, hogy a szett 1 pont vagy 2 pont különbséggel folytatódjon. 2 pont különbség esetén 10-nél tovább nem megy a játék. A következő szetteket mindig az előző szett nyertese kezdi.
Szabályos játék
A labda egyszer pattanhat a földön. A labdával az alsó vonal fölött kell eltalálni a főfalat úgy, hogy nem érinti a padlót, és az ellenfél bármely testrészét, ruházatát vagy ütőjét, valamint a labda a pályán belül marad.
A "let"
Az ütő játékost nem szabad akadályozni illetve zavarni a labda megütésében. Ha ez mégis megtörtént, úgy a labdamenetet újra kell játszani.
Zavarás
Az ütő játékosnak minden tőle telhető erőfeszítést meg kell tennie, hogy az ellenfél útjából kikerüljön. Az ellenfélnek látnia kell a labdát és nem akadályozható abban, hogy egyenes úton megközelítse a labdát. A labda megütéséhez megfelelő szabad teret kell biztosítani.
A labda
sárga pontos: versenyzőknek, jól játszó amatőröknek
kék és piros pontos: kezdő felnőtteknek, gyerekeknek
fehér pontos: középhaladó felnőtteknek
Általános
A fallabdát két játékos játssza. A labdát a szemben lévő falra kell ütni, de pattanhat az oldalfalra és a mennyezetre is, ha eléri még a szemközti falat. Az üvegfalnak közvetlenül nem lehet ütni a labdát. A szemközti falról pattanó labdát közvetlenül, vagy egy pattanás után kell visszaütni. Az adogatás megkezdésével elkezdődik a játék. A labdamenet folyamán a játékosok megüthetik a labdát közvetlenül a levegőből vagy az után, hogy egyet pattant a padlón. Az oldalsó és a hátsó falak használhatók arra, hogy a labdát visszajuttassák a főfalra. Akkor nyeri meg a játékos a labdamenetet, ha:
- ellenfele a tinre üti a labdát (fémmel borított sáv a főfal alsó részén),
- nem tud beleütni a labdába, mielőtt az másodszor is pattanna a padlón.
A kihívás természetesen abban rejlik, hogy úgy üssük meg a labdát, hogy a másik játékos ne érhesse azt el. Ha ezt egyre gyakorlottabb ellenfelekkel szemben is sikerül megvalósítanunk akkor jó úton járunk.
A játék lényegében nagyon egyszerű, néhány perc alatt el lehet sajátítani az alapokat, hogy aztán egy életen keresztül csiszolhassuk tudásunkat.
Bemelegítés
Mikor a játékosok a pályára lépnek, az első játszma megkezdése előtt öt perc “felmelegítő” játék ajánlott. A bemelegítésnek két célja van: egyrészt a labda felmelegítése (ugyanis amikor a labda még hideg, kevésbé pattan), másrészt az, hogy a játékosok magukat is bemelegítsék néhány ütéssel. A játszmát csak meleg labdával és izmokkal lehet elkezdeni.
Szerva
A pályát a piros szegélyezés két szervamezőre osztja. Az első szerva kölcsönös megegyezés kérdése, vagy el lehet dönteni egy játékon kívüli labdamenettel. A szerváló játékosnak, legalább egy lábbal a szervamezőben kell állnia. Eközben a játékosok a pálya ellentétes térfelén állnak, és úgy ütik a főfalnak a labdát, hogy az az ellenfél térfelén pattanjon. A szerválónak csak egy szervalehetősége van. A labdamenetet bármelyik játékos megnyerheti, függetlenül attól, hogy ki adogatott. Egy játékos nem szerválhat kétszer egymás után ugyanarról az oldalról. Minden játszmát 15 pontig játszanak és minden labdajáték egy pontnak számít. Aki a pontot nyerte az szerválhat a következő adogatásban.
Játszmagyőzelem
Játszmalabda szabály: A játékos csak saját szervájából arathat játszmagyözelmet. A játékos, aki előszőr eléri a 15 pontot és két pontos az előnye, nyeri a játszmát. A 20. pont elérése után a játszmalabda szabály érvényét veszti és a következő labdajáték dönti el a játszmagyözelmet.
Meccsgyőzelem
A meccset az nyeri, akinek 3 játszmagyőzelme van.